Us convidem a l'Exposició benefica en favor de Lwiro

xerrada



El centre de rehabilitació de primats de Lwiro i la nostra implicació amb la fauna salvatge.



A cura de Raúl cabrera



Dimarts 1 de juny a les 13:30h al Departament d’Educació del zoo.

Una gavina del Zoo arriba a Letònia en només nou díes.



Àlex Mascarell, soci de l’Institut Català d’Ornitologia (ICO), no podia imaginar que una gavina vulgar a la qual va col·locar una anella a la pota (foto) el gener, en el marc d’un programa de seguiment coordinat per l’ICO i el Zoo, arribaria tan lluny i tan ràpid. Passat l’hivern, la gavina va emprendre un vol d’uns 2.350 quilòmetres que la va portar fins a Letònia en nou dies, segons han comprovat especialistes de la república bàltica. La gavina va ser vista per últim cop a Barcelona pels ornitòlegs Ricardo Ramos, que la va localitzar a Diagonal Mar el 12 de març, i Marc Olivé, que la va observar un dia després al port.
Font: http://www.elperiodico.com/

L'Hora del planeta


L’organització WWF/ADENA està preparant una acció per cridar l’atenció sobre els efectes de l’escalfament global. La iniciativa l’Hora del Planeta es durà a terme de manera simultània a diversos punts del planeta, i consistirà en apagar els llums durant una hora el proper dissabte 27 de març a les 20.30 h.

L’any passat aquesta iniciativa va ser seguida per un important número ciutadans ( 50 milions) d’arreu del món. Una acció tan senzilla com apagar els llums dels edificis públics i de les nostres llars durant una hora es pot convertir en una oportunitat per reflexionar sobre els nostres hàbits en el consum de l’energia.

El seguiment massiu d’aquesta acció es podrà convertir en un missatge clar als nostres governants que el món necessita unes accions decidides en la reducció de gasos que produeixen l’efecte hivernacle.
www.wwf.es/horadelplaneta/

Nuestro Pan de cada dia


Año de producción: 2005
Dirección: Nikolaus Geyrhalter
Guión: Nikolaus Geyrhalter, Wolfgang Widerhofer
Fotografía: Nikolaus Geyrhalter
Distribuye en Cine: Karma Films
Duración: 92 min.


Nuestro pan de cada día es un documental sobre el proceso que sufren los alimentos hasta que son consumidos por el hombre. La película viaja por distintos lugares de Europa donde se producen alimentos. Los protagonistas son las personas, los animales, los campos de cosecha y las industrias que a diario conforman la cadena que proporciona alimento al resto de seres humanos.

Esta película, no exenta de espíritu crítico con la alienante situación de las industrias alimentarias, fue reconocida con el premio al mejor documental europeo. Su director, el austriaco Geyrhalter, pretende hacer reflexionar al espectador sobre una realidad tan cotidiana como el alimento y a la vez tan desconocida.

The big ask!!!

Adictos al plastico


Addicted to plastic
Primer Premi del Festival Internacional de Cine Medioambiental de Cataluña
Director: Ian Connacher
Año: 2008
País: Canadá
Duración: 85 min
Idioma: Inglés. Subtitulada en Castellano
Sinopsis: Para bien o para mal, ningún ecosistema o segmento de actividad humana ha escapado al alcance del film de plástico transparente. ADICTOS AL PLÁSTICO es un viaje global para investigar lo que realmente conocemos sobre este material de un millón de usos y porqué hay tanto. Por el camino descubrimos su legado tóxico, y los hombres y mujeres que se dedican a limpiarlo.

Nos enfants nos accuseront

{htmlfix:}

{/htmlfix}

El grup d'eriçons a btv

No us perdeu les aventures nosturnes del grup d'eriçons a btv:

http://www.btv.cat/alacarta/player.php?idProgVSD=7214

Un año sin petroleo



Título original: Recipes for Disaster
Nacionalidad: Dinamarca y Finlandia
Género: Ecología
Dirección: John Webster
Duración: 1h,02m
Año: 2008


Argumento:
¿Es posible vivir todo un año sin utilizar productos que contengan algún derivado del petróleo? El director de este documental, John Webster, que consiguió convencer a su familia para hacer la prueba, relata de forma divertida lo que supone someterse a una "dieta sin petróleo" y muestra cómo prácticamente todo lo que consumimos proviene del petróleo, el agente que provoca un mayor deterioro en nuestro planeta.

Un año sin petróleo plantea el problema medioambiental como si de una receta de cocina se tratara y explica, a través de las vivencias de Webster y su familia, los pasos que hay que seguir y los productos que hay que evitar para no perjudicar nuestro entorno. Desde coger el coche a consumir cualquier producto envasado en plástico (ya sea leche o pasta de dientes), los actos más simples de nuestra vida cotidiana nos convierten en cómplices del cambio climático.........